divendres, 7 d’octubre de 2016

PIRÀMIDE DE L'ALIMENTACIÓ SALUDABLE

La piràmide representa amb quina freqüència s'han de consumir els diferents grups d'aliments. A la base de la piràmide s'hi situen els aliments que s'han de consumir amb mes freqüència, els aliments de consum diari, a sobre hi ha els de consum setmanal i dalt de tot de la piràmide, els que s'haurien de prendre de forma ocasional

Aliments de consum DIARI
Farinacis (pa, pasta, arròs, patata, llegums): 4-6 racions/dia
Fruites fresques: 3 racions/dia   5 racions/dia
Hortalisses i verdures: 2 racions/dia 
Oli d’oliva: 3-6 racions/dia
Làctics (llet, iogurt, formatge): 2-3 racions/dia

Aliments de consum SETMANAL
Carn magra: 3-4 racions/setmana
Peix: 3-4 racions/setmana
Ous: 3-4 racions/setmana
Llegums: 2-4 racions/setmana
Fruita seca: 3-7 racions/setmana

Aliments de consum OCASIONAL 
Pel seu contingut de sucre, sal i greixos saturats, es recomana reduir el consum de: begudes ensucrades, sucs, embotits i carns grasses, patates xips i altres snacks fregits i salats, llaminadures, brioixeria, galetes, mantega, etc.

Repartiment dels àpats
3 de principals (esmorzar, dinar i sopar) i 2 de complementaris (un a mig matí i el berenar, a mitja tarda).

Més aigua i més moviment
Per beure, l’aigua és la millor opció, i és l’única beguda bàsica i vital, tant en els àpats com entre hores. La resta de begudes, com els sucs i altres begudes ensucrades poden ser de consum ocasional.
Un estil de vida actiu, que inclogui activitat física diària: desplaçar-se caminant o amb bicicleta, pujar escales, ballar, practicar algun esport,....


http://salutpublica.gencat.cat/ca/promocio_salut/alimentacio_saludable/la-piramide-de-lalimentacio-saludable/

Autors: David Alcaraz i Marc Peña, 3D

1 comentari:

  1. Gràcies nois per aquesta iniciativa! És molt interessant que ens mantingueu informats sobre la salut, que en definitiva és el més important. Vaig a fer el sopar, miraré que s'ajusti a les vostres recomanacions ;) Una abraçada

    Sílvia Pous

    ResponElimina